Sunday, August 27, 2006

Prepínanie klávesnice po update X.org

Pri písaní posledného príspevku som narazil na nový problém s prepínaním klávesnice. Už som si užil pár krušných chvíľ než sa mi to podarilo dostať do stavu v akom to je a znova po update X.org sa vyskytol nový problém. Pôvodne fungujúci príkaz na prepnutie slovenského rozloženia klávesnice

setxkbmap us,sk_qwerty -option grp:alt_shift_toggle -option grp_led:scroll
odrazu hlásil Error loading new keyboard description.
Po menšom skúmaní som narazil na následujúcu stránku kde som zistil, že pôvodný zápis
Option "XkbLayout" "us,sk_qwerty"
v xorg.conf už nefunguje a je treba ho nahradiť novým zápisom
Option "XkbLayout" "us,sk"
Option "XkbVariant" ",qwerty"

Preto som skúsil prepnúť klávesnicu následujúcím príkazom a na moje počudovanie to fungovalo ;-)
setxkbmap us,sk ,qwerty -option grp:alt_shift_toggle -option grp_led:scroll
(tá čiarka pred qwerty je dôležitá!)

4 comments:

Anonymous said...

Holy shit! They should REALLY notice this in apt update screens :)

Q said...

Nemozu mysliet na kazdy jazyk ktory sa pokasle po update :-) ... vybral si si unstable tak sa s tym musis zmierit ;-)

Jakub said...

dik za clanok, mam podobny problem, vyskusam :]

Anonymous said...

Dakujeeeeem, konecne som nasla to co som potrebovala...konecne uz mozem napisat aj: > <...:-)