Sunday, August 27, 2006

Fluxbox strikes back

Tak som is po dlhej dobe znova našiel čas na blog. Okrem toho, že mám menej času na hranie sa s linuxom a vôbec na akúkoľvek zábavu tak sa toho veľa za ten mesiac nezmenilo. Mojím aktuálnym window managerom sa stal fluxbox. Nie žeby mi pekwm nevyhovovalo ale ja rád skúšam nové veci. Tento pokus z fluxboxom je už asi tretí v poradí a musím priznať že od posledného sa veľa zmenilo k lepšiemu. Tak napríklad je v poslednej verzii možné si už nadefinovať klávesu na presúvanie a zmenu rozmerov okna spoločne s myšou. Doposiaľ to bolo možné len pomocou klávesy Alt. Ďalej pridali do novej verzie takzvané klávesnicové módy, tzn. že po stlačení určitej kombinácie kláves sa prepne odchytávanie kláves do iného módu a je tak možné mať jednu klávesovú skratku vo viacerých módoch, ktorá bude v každom plniť inú úlohu. Tieto dva novinky mi oproti pekwm veľmi chýbali. Chýba mi však ešte jedna vlastnosť pekwm - goto menu a icon menu. Aby som to zhrnul:

Pekwm - pozitíva

  • lepšia práca s myšou - možnosť presunúť okno na inú plochu pomocou kolieska na myši.
  • goto/icon menu - pred tým než sa dá focus na okno sa najprv musí zvoliť v menu
  • lepší systém grupovania - dá sa zvoliť grupovanie nie len podľa WM_CLASS stringu okna ale i podľa title a na každé ide použiť regulárny výraz

Pekwm - negatíva

  • žiadny šikovný integrovaný iconbar/systray
  • slabšia podpora KDE a GNOME aplikácií
  • žiadna podpora transparentonosti okien/menu
  • len málo použiteľných pagerov
  • pomalý vývoj

Fluxbox - pozitíva

  • lepšia podpora KDE a GNOME aplikácií
  • integrovaný iconbar/system tray
  • plne podporovaný fbpager
  • podporuje transparentnosť okien a menu

Fluxbox - negatíva

  • horšia práca s myšou - napr. to zmieňované premiestňovanie okien
  • absencia goto/icon menu, takže pri prepínaní okien tie hneď dostávajú focus a prepínanie minimalizovaných (iconified) okien len s možnosťami: všetky/v poradí v akom boli minimalizované alebo v opačonom poradí - nedá sa teda vybrať konkrétne minimalizované okno
  • podivné ukladanie okien na plochu ak sú nejaké aplikácie na desktop layeri
  • biedna konfigurácia grupovania okien
  • žiadna možnosť nastaviť oknu OnTop pomocou klávesovej skratky

Títo dvaja správcovia okien su veľmi vyrovnaní čo do možností a je pre mňa ťažké sa rozhodnúť, ktorý používať. Predpokladám ale, že fluxbox vďaka rýchlejšiemu vývoju zachvíľu svojimi možnosťami predbehne pekwm. Než sa tak stane budem stále skúšať čo mi ktorý prinesie s každou novou verziou.

No comments: