Thursday, June 01, 2006

Bad news ...

The Pirate Bay site down


Včera som sa skoro celý deň divil prečo mi jeden torrent nechce bežať pritom deň predtým s ním nebol žiaden problém, no a večer som si dal tu námahu a skočil na Pirate Bay, odkiaľ som ten torrent stiahol preskúmať situáciu.
Čakalo ma však nemilé prekvapenie. Celá serverová farma Pirate Bay bola zhabaná švédskou políciou a bude preskúmaná na nelegálný obsah. Pirate Bay bol asi največší torrent tracker od čias supernovy a je ozaj škoda, že to tak dopadlo. Je úplne jasné kto v tom má prsty - RIAA a IFPI. Tieto organizácie už dlho tlačia na legislatívu vo švédsku aby sa prisposobila "americkému systému" copyrightu a aby čo najviac utlmila p2p rozvoj. Nerozumiem však prečo boli zhabané servre, keď samotné torrenty, ktoré tam hostujú neobsahujú žiadne copyright informácie. Prešiel som si potom diskusiu na slashdot k správičke o zatvorení pirate bay a zaujalo ma tam pár príspevkov:
- Pirate Party
- This is the sort of publicity you can't buy.
- Re:This is the sort of publicity you can't buy.
Najviac ma zaujal príspevok člena Pirate Party - politickej strany v švédsku usilujúcej o reformu zákonov o coprighte/patentoch - myslím že by takéto myšlienky mohli preniknúť i do ostatných častí európy aby ten chorý stav v copyrightoch a pantentoch, ktorý k nám importuje USA neprevládol v celej európe.

Flash Player 9 pre Linux v roku 2007


Tak toto bola teda rana pod pás. Nie len že asi pred polrokom Tinic Uro - vývojár flashu - vo svojom blogu tvrdil, že linuxová verzia flashu preskočí veriziu 8.0 a že bude hneď 8.5, tak teraz to vyzerá, že sa najskôr dočkáme až verzie 9. A myslím si že nebudem hovoriť úplne z cesty keď poviem, že v tej dobe na platforme windows už bude minimálne verzia 9.5 či 10. To však ešte nie je všetko. Adobe Macromedia zatiaľ vôbec neuvažuje o 64bit verzii jak pre windows tak pre linux. Zaspali snáď dobu? Vyzerá to asi tak, že pokiaľ nebude reálný 64 bit windows OS tak sa nedočkáme ani 64 bit flash playeru. Nerozumiem prečo Adobe neuvoľní špecifikáciu flashu, keď nestíha vývoj pre rôzne platformy. Ak bude naďalej takto ignorovať požiadavky zo strany linuxovej/64bit komunity tak sa može ľahko stať že vznikne nový otvorený formát a Adobe zostanú akurát slzy pre plač. Už dnes sa vyvýja open source player pre flash - GNU Gnash a do konca roka už možno nebudeme potrebovať macromediacký player a vystačíme si z gnash-om. Ale otvorený štandard je otvorený štandard a nad tým by sa malo Adobe zamyslieť, inak to môže skončiť ako s Microsoftím doc a novým odf.

No comments: