Monday, April 24, 2006

Xorg 7.0 dependency hell

Cez víkend som skúmal ako naištalovať libx11-dev aby som si mohol preložiť nejaké X aplikácie, ale tento balíček je od minulého týždňa už naviazaný na nový Xorg 7.0 a ten nešlo nainštalovať kôli nevyriešeným závislostiam ( chýbalo mnoho balíkov ). Tak som dnes navštívil debian mailing list ( nabudúce to bude prvé miesto kde sa pozriem ) a dal sa do hľadania riešenia. Vďaka postu od Anders Fugmann-a som zistil, že vo fínskom debian repository sa nachádzajú všetky potrebné balíčky pre inštaláciu Xorg ( ako to tí fíni robia? :-) ). Takže po pridaní

deb http://ftp.fi.debian.org/debian unstable main contrib

do /etc/apt/source.list sa mi podarilo Xorg nainštalovať. Nastal však problém č.2 ako nainštalovať driver od nvidie. Posledné funkčné riešenie nezabralo, takže som musel zase trošku "googliť" a zistil, že instaleru treba predhodiť cestu do novej štruktúry modulov Xorg.
Instaler som teda po novom spustil takto:

# ./nvidia-installer --x-module-path=/usr/lib/xorg/modules

( ako rozbaliť a "opatchovať" driver od nvidie je v poste Ako som inštaloval debian_amd64 časť prvá )

Narazil som ešte pri hľadaní na zaujímavú feature apt. Ak si nainštalujete balíček apt-listbugs tak pred každým updateom/inštaláciou sa natiahnu a zobrazia bugreporty jednotlivých inštalovaných balíkov, takže ak bude v bugreporte nejaký vážný bug je možné ešte inštaláciu prerušiť.

No comments: