Sunday, April 30, 2006

Panel a pager pre PekWM

Odkedy som nainštaloval nový debian a rozbehol pekwm zistil som, že xfce4-panel, ktorý som dovtedy používal už neplní svoju funkciu celkom dobre. Prestal správne fungovať plugin zobrazujúci plochy a ich obsah. Povedal som si teda, je čas na zmenu a dal som sa do hľadania vhodného panelu a pageru. Vyskúšal som fbpanel, fspanel, perlpanel ale každý buď nefungoval alebo mal len minimálne vlastnosti. Skúsil som i pypanel ale ten mi tiež nefungoval. Už som myslel, že zostanem pri xfce4-panel-y ale kolega ma včera presvedčil nech to ešte raz skúsim s pypanel-om a div sa svete rozbehol sa. Konfigurácia trvala chvíľku vďaka prehľadnému konfigu a ja som sa už po chvíli vytešoval ako to pekne vyzerá. Panel obsahuje prepínač plôch, zobrazuje bežiace aplikácie, system tray, hodiny a launcher. Teda okrem pagera má všetko. Čo ma potešilo, bolo spúšťanie zvolenej aplikácie po kliku na panel s časom.

Dnes som sa však pokúšal spustiť gliv - výborný nástroj na prezeranie obrázkov využívajúci OpenGL - ale nepodarilo sa mi ho rozbehnúť kôli nejakej chybe GLX. Takže som preinštaloval driver NVIDIE a OpenGL zase bežalo ale môj pypanel prezmenu nie - táto chyba musela nastať i pri mojom prvom pokuse s pypanel-om takže som trošku prehľadal sieť a našiel riešenie.
Toto je traceback, ktorý mi vrátil pypanel

Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/pypanel", line 957, in ?
PyPanel(display.Display())
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/Xlib/display.py", line 80, in __init__
self.display = _BaseDisplay(display)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/Xlib/display.py", line 67, in __init__
apply(protocol.display.Display.__init__, (self, ) + args, keys)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/Xlib/protocol/display.py", line 123, in __init__
self.default_screen = min(self.default_screen, len(self.info.roots) - 1)
File "/usr/lib/python2.3/site-packages/Xlib/protocol/rq.py", line 1371, in __getattr__
raise AttributeError(attr)

a riešenie spočíva v úprave 530. riadku v /usr/lib/python<version>/site-packages/Xlib/protocol/display.py
z
recv = self.socket.recv(2048)
na
recv = self.socket.recv(4096)

Jednoduché že? >-)

Vyberanie pageru sa podobalo vyberaniu panelu. Skúsil som rôzne pagere ale buď nefugovali správne s WM alebo nevyzerali elegantne. Nakoniec som našiel veľmi šikovný pager menom iPager . Má jednoduchý prehľadný konfig takže nastavenie trvalo len chvíľku. Našiel som ešte vhodné ikonky pre spúšťanie aplikácií z launcher-u a s výsledkom som bol plne spokojný :-) ( panel naspodu, pager pravo dole ):
image is lost :-(

No comments: